Gastgezin en werkplek!

22 januari 2014 - Bovenkarspel, Nederland

Hola a todos!

Nou het mocht even duren, maar ik heb een gastgezin en een werkplek!

Nadat ik afgelopen week een mailtje heb gestuurd naar de organisatie om te vragen of ze al meer wisten, kreeg ik een antwoord waar ik niet op hoopte.
Blijkbaar heeft het kantoor in Nederland niet doorgegeven wat ik wilde doen dus in Argentinië snapten ze er niet zo veel van.
Na een hoop over en weer gemail, snapten ze het en heb ik vandaag mijn gastgezin en mijn twee werkplekken gekregen!

Eerst mijn gastgezin, de familie Ochoa. Hugo, Alejandra en Maximiliano. Ze wonen ongeveer 25 min bij het centrum van Cordoba vandaan. Ze hebben een hond genaamd Cristobal.
Ze wonen in een huis met 7 slaapkamers, 3 badkamers en een zwembad, voor wat ik nu weet vangen ze vaak vrijwilligers op en iedereen is enthousiast over ze.
Het klinkt het allemaal heel erg leuk, en nu ik deze informatie heb wordt het allemaal even ‘echter’.
Nog maar twee weken, dan zit ik op dit moment in het vliegveld, op naar het avontuur van mijn leven!

Dan mijn werkplekken. Ik kom op twee verschillende plekken terecht, een dierenarts en een asiel.

Veterinaria Patitas, de praktijk van de dierenartsen die ik twee dagen in de week ga ondersteunen bij hun werk. Naarmate ik zelfvertrouwen in het werk opbouw, gaan ze me meer dingen leren over het behandelen van de dieren. Hier kijk ik erg naar uit want als het me allemaal bevalt is,  dit wat ik wil gaan doen als ik terug kom, opleiding dierenartsassistent in Alkmaar.
De praktijk ligt net buiten het centrum en is goed te bereiken met de bus vanaf het huis van Blanca.

Dan Refugio Revivir dog shelter, het hondenasiel waar ik een familie die het runt drie dagen in de week ga helpen. Er zijn hier ongeveer 300 honden, die van de straat komen of waar niet voor gezorgd kon worden.
Mijn rol zal zijn dat ze een extra paar handen hebben die kunnen helpen met de dagelijkse klusjes. De dingen die ik ga leren in de kliniek, kan ik hier ook gebruiken om te zorgen dat de honden het beste krijgen.
Ook zal ik een hond adopteren in de tijd dat ik daar ben. Ik moet fondsen werven zodat ik de hond kan laten inenten en laten castreren. Als dat allemaal achter de rug is, is het mijn taak dat de hond een nieuw thuis krijgt.
Het asiel ligt op 30km van Cordoba af, ik moet met de bus naar Villa Allende, een plaatsje dat er net tussenin ligt en vervolgens nog met de taxi om er te komen.

Ik ben dus erg blij dat ik nu meer weet over waar ik terecht kom. Het is toch wel raar dat je eigenlijk een maand van te voren te horen hoort te krijgen bij wie je gaat werken en waar je gaat wonen. Ik denk dat als ik niet had gemaild, dat ze nog niet veel hadden geregeld.
Maar goed het is tot nu toe allemaal goed gekomen en als ik daar aan kom zie ik het allemaal wel weer!

Ik heb dus nog twee weken totdat ik weg ga. Nog twee dagen werken en dan 10 dagen vrij om me voor te bereiden.
Koffer pakken, wat een rampenplan…. Ik ga me echt afvragen hoe ik maar 20 kilo ga mee nemen voor 4 maanden..

Ook ga ik mijn verjaardag nog vieren en tegelijk een afscheidsfeest, er zijn dus nog leuke dingen in het vooruitzicht!

Dit is het voor nu, morgen mijn op een na laatste dag werken, wat een appart gevoel!

Hasta Luego!

1. Rcj.bollekamp:
    22 januari 2014
    Toppie en lekker om te weten dat alles voor elkaar is daar
    je gaat het er zeker goed van af brengen daar
  2. Rebecca:
    22 januari 2014
    Hey! Wat leuk om te lezen, spannend allemaal hoor! Ik wens je heel veel succes met alle voorbereidingen. En ik hoop dat je heel vaak zulke berichten zult gaan plaatsen want het is erg leuk om te lezen. Zet hem op meis! Follow your dreams ♡
  3. Kees Pronk:
    23 januari 2014
    Hoi Laura
    Succes met de voorbereidingen en we gaan je zeker volgen!
    Groetjes van de fam. Pronk