Ik ga naar Argentinië!

19 november 2013 - Bovenkarspel, Nederland

Na veel te hebben nagedacht en vaak te hebben getwijfeld, heb ik mijzelf dan toch ingeschreven bij Projects Abroad!
Ik ga op 5 februari voor 4 maanden naar Argentinië om daar vrijwilligerswerk te doen bij een dierenasiel en in een dierenkliniek.
Eindelijk ga ik doen waar ik al jaren over twijfel, werken met dieren. En nu kan ik ook nog Spaans gaan leren, mooi meegenomen!

Nadat ik me heb ingeschreven kreeg ik een heleboel mails met informatie en dingen die allemaal nog geregeld moeten worden. Vliegtickets, visum, vaccinaties…
Ik heb van te voren natuurlijk uitgezocht welke vaccinaties ik allemaal moest, ik kwam uit op 9. Daar schrok ik toch wel van!

Ik kwam uit op: Hepatitis A en B, dat zijn er 3 totaal, Rabiës, dat zijn er ook 3, DTP, Buiktyfus en Gele Koorts, een hele waslijst aan prikken waar ik toch niet zo blij van werd.
Inmiddels heb ik 6 van de 9 prikken gehad en is het allemaal erg meegevallen, 3 december krijg ik nog een keer Hepatitis A en B en Rabiës en als ik terug kom Hepatitis A en B nog een keer.
Door mijn arm die nogal stijfjes was erg gelachen met moeders die aldoor naar me riep; too much!, een uitspraak van Ace Ventura.

Ik ben dus al lekker druk met het regelen van alles en het aanschaffen van spullen die ik nodig heb.
Ook heb ik maar weer een wrts account aangemaakt zodat ik alvast kan beginnen met het leren van de basiswoorden Spaans. Net of ik weer moet leren voor een SO ofzoiets haha.
Op het moment kan ik alleen hallo zeggen en kan ik 2 bier bestellen, heel handig, maar niet als je geen bier drinkt haha, toch maar flink mijn best gaan doen!

Een paar weken terug heb ik al de eerste informatie gekregen over mijn vluchten. 5 februari vlieg ik om half 7 ’s avonds naar Madrid, van daar naar Buenos Aires en dan door naar Cordoba waar ik 6 februari om half 7 ’s avonds aankom. Al met al ben ik dus een dag aan het reizen, waarvan 15 uur vliegen.
In Cordoba word ik opgewacht door iemand met een bordje, zoo leukk haha, die met mij de eerste dag de stad in gaat om de standaard dingen aan te schaffen als een sim- en buskaart.

Zo dit was het even voor nu, zodra ik weer iets nieuws hoor laat ik het weten!

Adiós!

1. Bollie:
    20 november 2013
    Ik ga je zeker volgen
    Zal een hele belevenis worden voor je
    Maar dat ga jij zeker reden
    Veel plezier daar
    Maar ga je zeker nog zien voor het zover is
  2. Marloes:
    20 november 2013
    Wat leuk Laura, inderdaad eindelijk je droom achterna met dieren! Echt gaaf :)