Eerste dagen

7 februari 2014 - Córdoba, Argentinië

Buenas tardes!!

Nu eindelijk een berichtje vanuit Argentinië! Eindelijk ben ik aangekomen in mijn gastgezin en heb ik wifi!

Even bij het begin beginnen.

Op naar schiphol, op het laatste moment koffers gepakt, heeeeel verrassend! Haha

Afscheid nemen van die lieve mensen die me kwamen uitzwaaien, o wat haat ik afscheid nemen, en door de douane. Daar moet mijn tas meteen open en leeg. Ze zegt geen idee wat ze zagen maar je mag je tas weer inpakken.. Dankjewel..

Na een hoop gesnotter meteen door naar mijn gate om in te checken. Ik zat op de 4e rij direct achter de business class, gescheiden door een gordijntje. Stoel naast me was vrij dus lekker de ruimte. Beter als de vlucht naar Buenos Aires, waar ik 11 uur naast een snurkend vrouwtje zat..

Nadat ik was aangekomen op Buenos Aires moest ik mijn koffer ophalen, wat eigenlijk niet hoefde zeiden ze op schiphol maargoed, met mijn koffer naar de bus die naar het andere vliegveld reed. Wat een gedoe om die te vinden..

In de bus kwam er een vrouw naast me zitten die halverwege tegen me begon te praten, in het Nederlands! Heerlijk haha

Op het andere vliegveld nog zo'n 5 uur gewacht en toen een 1 uur durende vlucht naar Cordoba waar ik werd opgewacht door Agustín, mijn coördinator tijdens mijn verblijf. Hij heeft me naar het gastgezin gebracht waar ik met een zoen begroet werd door Maxi, de zoon van Hugo. (Dat zoenen vind ik heel appart..zelfs de mannen.. wel een kus op de wang maar toch haha)

Hugo, de vader, spreekt geen engels en Maxi is voor nu nog even mijn tolk. Patricia de moeder, is op vakantie maar komt dit weekend thuis geloof ik.

Ik was bek af na t vliegen en heb wat gegeten en ben naar bed gegaan. Ik zou de volgende morgen om half 10 opgehaald worden dus ik kon leker lang slapen.

Nu ben ik weer in het heden, haha.

Vanochtend werd ik opgehaald door Stephanie, degene die alle social meetings regelt. Zij liet me zien hoe ik met de bus bij het kantoor van projects abroad kon komen voor 4,10 peso. Een stukje wat je loopt in 10 min wordt hier met de bus gedaan..

In het kantoor moest ik wachten op Kristina uit Denemarken en Rachel uit Australië, met hun zou ik de introdag hebben.

Wat een dag, we zijn met de bus naar de stad gegaan om daar een buskaart, simkaart enz aan te schaffen. Met de lunch kregen we een kaart waarmee werd uitgelegd welke bus ik moest hebben en waar ik moest uitstappen.

Rond een uur of 4 zei ze gedag en moesten we onze weg naar huis zelf maar uitvinden.. Wat een rampenplan!

Uitgestapt 4 haltes te ver en dat moest ik dus terug lopen, nice..

Nu lig ik even lekker op bed, over anderhalf uur eten hoop ik en dan lekker slapen.

Maandag begint mijn Spaanse les en in de middag naar de dierenarts. So exited! Hopen dat Spaans me ligt, want dit is geen doen haha.

Buenas noches!

1. Simon:
    8 februari 2014
    Wat leuk om te horen dat je veilig aangekomen bent. Leuk verslag ook. Ik hoop dat je veel mag leren en veel plezier hebt daar en zal je verslagen blijven volgen! Ps wel voorzichtig he! ;)
  2. Annemarie:
    8 februari 2014
    Laura!! Wat leuk om je eerste avonturen te lezen!! Gaaf hoor!!
  3. Kees Pronk:
    8 februari 2014
    Leuk om te lezen hoor! Succes met je Spaanse les en werk ze!
    Groetjes
  4. Annette:
    8 februari 2014
    Leuk om je eerste ervaringen te lezen, heel veel plezier en graag tot het volgende verhaal. X
  5. Seve en trudie:
    8 februari 2014
    heel leuk om te lezen, we hopen je te blijven volgen, je zit wel in een internationaal gezelschap, succes verder
  6. Berend:
    8 februari 2014
    Veel plezier! :) en succes met je spaans, het zal wel geen moeite zijn om het te leeren als je er woond! (spreek uit ervaaring) haha ;)
    Xx
    Geniet er van daar
    groeten van hier
  9. Brina:
    9 februari 2014
    Wat een reis maar je moet er wat voor over hebben, ik wens je daar heel veel plezier en succes met de taal leren.
    Ook is het erg leuk dat je ons op de hoogte houdt van je reis.
    Groetjes Brina
  10. Rosanne:
    10 februari 2014
    super om dit allemaal te lezen.
    geniet ervan. x