Nieuw avontuur

27 augustus 2016 - Sevenoaks, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal,

Zoals sommige van jullie wel zullen weten ben ik op dit moment te vinden in Engeland. Anderen zullen denken hé, heeft ze haar blog weer herontdekt?!
JA! Ik ben weer in het buitenland en het leek mij een goed idee mijn blog weer te heropenen!
Deze keer ben ik in Engeland voor een 9-weekse stage bij een dierenartsenpraktijk.

Voor mijn opleiding dierenartsassistent paraveterinair kon ik er voor kiezen om een stage in het buitenland te gaan doen. Toen was voor mij de keuze al snel gemaakt en ben ik gaan zoeken.
Ik wilde ergens heen waar ik mijzelf goed verstaanbaar kon maken maar ook nog iets kon op doen van de taal.
Van een docent kreeg ik een adres in Engeland, een land waar ik mijzelf verstaanbaar kan maken en waar ik meer ga leren over het Engels spreken. Perfect!
Ik heb een mail gestuurd naar degene van de dierenartsenpraktijk, die Nederlander bleek te zijn, en kreeg al vrij snel een antwoord met dat er naast mij nog 4 studenten waren die bij hem wilden stagelopen.
Dat maakte het al een stukje lastiger natuurlijk!
Ik moest een motivatiebrief schrijven en een aantal vragen beantwoorden. Ook kreeg ik een vraag over de meest gebruikte manieren om een patella luxatie* operatief op te lossen. (*patella luxatie: knieschijf naast de knie).
Ik sprak de studenten die ook naar Engeland wilden en die toevallig allemaal bij mij in de klas zaten en die gaven bijna allemaal al aan dat ze waren afgehaakt bij de vraag over de patella luxatie!
Dit maakt het een stuk positiever en uiteindelijk kreeg ik ook een mail van Pete, de eigenaar van de praktijk, dat ik was aangenomen en naar Engeland mocht komen! Yes!

Toen begon het hele riedeltje van voorbereiding weer. Dit keer was het allemaal nog even lastiger omdat alles, maar dan ook alles via school moest.
Het contact met school ging allemaal over de mail en het duurde dus soms een aantal dagen voor ik antwoord kreeg.
Uiteindelijk is alles goed gekomen en in principe kon ik zo vertrekken!

Dat ik in Argentinië was (kijk even op de rest van mijn blog als je hier niet vanaf weet en het wel wilt weten) had ik een koffer mee en dat beviel op zich wel, maar het was niet echt ideaal.
Ik had al wat op internet rond gekeken naar een backpack en besloot dat dat misschien wel een hele goede oplossing zou zijn.
En twee vliegen in één klap, want de volgende reis (twee maanden backpacken in Azië) ligt al weer in de planning!
Zo gezegd, zo gedaan.
Samen met moeders naar de kampeerwinkel en daar een mooie backpack uitgezocht. Meteen nog wat andere dingetjes mee genomen en nu kon mijn nieuwe avontuur echt beginnen!

​Afgelopen vrijdag ben ik op het vliegtuig gestapt en was ik in een uurtje op Londen Gatwick. Natuurlijk sliep ik al voordat we überhaupt Schiphol hadden verlaten dus ik kwam goed uitgerust aan in Londen.
Eenmaal uit het vliegtuig kon ik al snel mijn tas ophalen en doorlopen naar de uitgang waar Martin, de man waar ik verblijf, mij stond op te wachten met een papier met mijn naam erop.
Samen gingen we naar de auto, waar de eerste problemen al ontstonden doordat het verkeer van de ‘’verkeerde’’ kant kwam. Oeps.

Aangekomen in Sevenoaks hebben we eerst een rondje gereden door het dorp en zijn we vervolgens naar huis gereden.
Caroline, zijn vrouw, stond ons al op te wachten en nodigde mij meteen uit voor het avondeten.
Martin gaf mij een rondleiding op de verdieping van het huis waar ik verblijf en vertelde mij dat ik deze zou gaan delen met hem.
We delen een keuken, badkamer en woonkamer en ik heb mijn eigen kamer die overigens enorm is vergeleken met mijn eigen kamer.
Nadat ik mijn spullen had uitgepakt en mij kasten had ingedeeld gingen we eten. We aten een mix van lasagne met lamsvlees, spinazie en ravioli. Een rare combinatie, maar niet verkeerd!
Na het eten zijn we nog naar de supermarkt geweest waar ik wat spullen voor het ontbijt had gehaald.
Ik haalde een brood en stopte dit thuis in de vriezer.
Martin vond het al raar dat ik brood mee nam, ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen als hij het in de vriezer tegen komt, haha.

Eenmaal op mijn kamer wilde ik mijn laptop op de oplader doen en kwam ik er achter dat de adapter die ik mee heb niet past op de stekker van mijn laptop, terwijl dat wel zou moeten.
Een ideale situatie al zeg ik het zelf.

Vandaag, na een nacht van 11 uur, werd ik wakker om 9 uur en heb ik in de ochtend lekker rustig aan gedaan. Het kan nu nog dus ik geniet er nog even lekker van.
Om 12 uur vroeg Martin of ik mee ging naar het dorp om wat spullen te halen, waaronder een nieuwe adapter voor mijn laptop.
Natuurlijk wilde ik wel mee, want des te meer ik zie hoe sneller ik er zelf op uit kan. Nu is alles nog een beetje een doolhof. Lang leve Google Maps!

In de middag werd ik gevraagd om mee te gaan naar een park van National Trust genaamd Standen, waar ze een abonnement op hebben.
Het was niet echt bijzonder waar we heen gingen, maar de rit er naar toe en het uitzicht op de plek zelf waren fantastisch!
Het was een soort park met een groot huis en daarin was allemaal kunst te bezichtigen. Voor iemand die het leuk vind is dat een leuk uitje, voor mij.. Nee..
Geeft niet, alles er om heen was erg mooi en we hebben zelf appels geplukt, illegaal, en die hebben we lekker op gegeten.
Na een plakkerige rit, lees we zaten met zijn drieën opgepropt achterin, kwamen we weer thuis aan en werd er gevraagd of ik weer mee wilde eten.
Een van de dierenartsen die bij de familie een kamer huurt zou ook mee eten en dat was natuurlijk een mooie kans om haar een beetje te leren kennen.

Na een potje tafeltennis met Oliver, de zoon van de familie, gingen we eten. We hadden rijst met groente en zalm, weer erg lekker!
De dierenarts, Elizabeth, is erg aardig en heeft mij alvast voorbereid op dinsdag. Dan ga ik met mijn stage beginnen en het zal een hectische dag zijn aangezien het maandag een nationale vrije dag is.
Ik ben benieuwd!

Zoals ik al zei ga ik 9 weken stage lopen in Engeland en zal ik verblijven in een gastgezin. Ik ga voor mij zelf zorgen en dus moet ik ook voor mijzelf wassen en koken!
Hopelijk zijn mijn kookkunsten zo goed dat dat ook daadwerkelijk gaat lukken deze weken!

Ik ga jullie op de hoogte houden!

Als je het leuk vind om mijn blog te lezen en je bent nog niet aangemeld, meld je dan op de voorpagina van mijn blog even aan. Dan krijg je elke keer als ik iets op mijn blog zet een e-mail!

Nu wil ik afsluiten met besos, maar ik ben natuurlijk in Engeland en daar spreken ze geen Spaans. Dus:

Hugs and kisses, Laura

1. Jennifer:
    27 augustus 2016
    Yes de stekker is gelukt! Leuk verhaal! Fijn dat ze je een beetje op sleeptouw nemen. Mocht je je toch eenzaam voelen: ik kan vast nog ergens tijd vrij maken ;)Enne backpacken in Azië????? Hoe tof!!!!!!
  2. Irene de jong:
    28 augustus 2016
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat ze je goed opvangen! Ben benieuwd naar je volgende blogs! Succes met koken
  3. Oma koomen:
    29 augustus 2016
    wat lief van je dat je ook aan mij gedacht heb .ik vind het een heel mooi verhaal hoor ,het is leuk om te weten hoe je het daar heb ,nu lievert hou je goed groetje van oma koomen en tot de volgende keer.