Long time no see

25 september 2016 - Sevenoaks, Verenigd Koninkrijk

Hey guys!

Time flies when you’re having fun!
Ik ben hier al bijna een maand en de laatste blog is dan ook van een maand geleden… Sorry!

De eerste keer dat ik schreef, was in het eerste weekend dat ik in Engeland was. Daarna is alles in een sneltrein vaart voorbij gegaan en ben ik al bijna op de helft van mijn stage hier. Bizar!

De eerste maandag was een nationale vrije dag en ik ben dus die dinsdag begonnen bij Pennard Vets in Sevenoaks.
De vet die hier ook in huis woont had mij voorbereid op drukte omdat het een lang weekend was geweest.
Nou ik heb niet veel van de drukte in de praktijk mee gekregen, want ik keek mijn ogen uit!  Het aantal mensen wat hier rondloopt is niet normaal!
De praktijk bestaat uit verschillende delen. Je hebt de receptie, waar de mensen aan de balie komen, de telefonistes waar alle telefoontjes binnen komen en dan heb je het hospital. Hier ben ik dagelijks te vinden en alleen hier loopt al ongeveer 20 man rond over de hele dag verdeeld.
En dan heb ik het nog niet eens over de cattery en de mensen van de hydrotherapie.

De eerste paar dagen ben ik dus vooral bezig geweest met namen leren en deze bij de goede personen plaatsen.

Ook merkte ik dat ik het best wel lastig vond om de mensen op het werk te verstaan. Mijn Engels is inmiddels wel goed, maar toch is het lastig om een ander soort Engels goed te begrijpen.
Dus elke keer als ze mij iets vroegen moest ik vragen of ze het konden herhalen omdat ik er eigenlijk geen woord van kon verstaan.
Later hoorde ik dat de nurses er niet echt bij stil staan dat Engels niet mijn moedertaal is en dat ze gewoon vergeten dat ik niet alles weet.
Inmiddels heb ik wel van verschillende nurses gehoord dat mijn Engels echt goed is! Wel fijn om te horen natuurlijk!

Het weekend na mijn eerste week werken ben ik op zaterdag meteen naar Londen gegaan om de stad te verkennen.
Nou dat is me goed gelukt denk ik want ik had de week erna gewoon spierpijn in mijn benen van al het lopen.
Ik wilde geen gebruik maken van de underground omdat ik van mening ben dat je lopend veel meer zie!
Nou, dat heb ik geweten.

Ik ging met de trein van Sevenoaks naar Charing Cross, wat vanaf toen een beetje mijn herkenningspunt was en daar kwam ik dan ook steeds weer terug.
Vanaf daar ben ik naar Buckingham Palace gelopen waar ik er achter kwam dat de wisseling van de wacht niet plaatsvond op een zaterdag.

Wel was er een wisseling van de lijfwachten van de koningin.
Daar kwam ik achter dat ik bij Buckingham Palace de paarden zag lopen en daar ben ik snelwandelend achteraan gelopen! Moet er leuk uit gezien hebben.

Nadat de wachten waren gewisseld, wat ongeveer 45 minuten duurde, ben ik terug gelopen naar het station en ben ik vanaf daar via Picadilly Circus naar Oxford Street gelopen.
Was een mooie wandeling, maar dat doe ik niet nog eens.

Zo heb ik mij een dagje al wandelend vermaakt in Londen.

De tweede week van mijn stage was ongeveer hetzelfde als mijn eerste week.
Het was vooral heel erg veel schoonmaken, heel erg veel.
Ze hebben in deze praktijk hele andere schoonmaakprotocollen en alles wordt elke dag schoon gemaakt. Sommige dingen meerdere keren.
Aan de ene kant natuurlijk heel erg goed en het hoort er bij, maar aan de andere kant kom ik hier natuurlijk om hele andere dingen te leren.

Nadat deze week bijna voorbij was kreeg ik al mijn eerste bezoek uit Nederland.
Joeri kwam gezellig een lang weekend langs en op vrijdagavond zijn we met de trein naar Londen gegaan om daar het weekend door te brengen.
We hadden een kamer gehuurd via Airbnb, wat echt een geweldig concept is.
Mensen verhuren een kamer die ze overhebben in het huis, zij verdienen er iets aan en wij profiteren van een enorm goede prijs net buiten het centrum van Londen. Helemaal goed!

We verbleven ongeveer 10 minuten van het centrum van Londen en besloten voor de zaterdag wel een dagkaart te nemen voor de underground.
We zijn die dag ongeveer 13 uur op pad geweest en waren dan ook echt gesloopt aan het einde van de dag.
We hebben weer rondgelopen in Londen en lekker de toerist uitgehangen. In de avond zijn we nog naar Kings Cross station geweest om daar naar het bekende platform 9 ¾ uit Harry Potter te gaan. Natuurlijk even op de foto geweest!

De zondag hebben we een lekker ’s middags lekker gegeten in een leuk tentje en zijn we daarna terug gegaan naar het station, want ’s avonds zou Joeri weer terug vliegen.
Makkelijker gezegd dan gedaan want de treinen reden niet van het aangegeven station en toen moesten we met de underground naar een ander station om daar op de trein naar Sevenoaks te stappen. Heel handig allemaal.

Terug in Sevenoaks hebben we nog even wat gedronken en toen zijn we met de auto, want Martin was zo lief om te rijden, naar het vliegveld gegaan.

Back to reality, want nu moest er weer gewerkt worden.

Pete, de eigenaar van Pennards, was nog op vakantie dat ik begon en dat betekende geen huiswerk voor twee weken!
Ik had voordat ik hier kwam al begrepen dat ik voldoende huiswerk zou krijgen om mijn avonden mee te vullen dus dat kwam wel erg mooi uit dat hij op vakantie was.

In de derde week van mijn stage kwam Pete weer terug van vakantie en in het begin was ik een beetje huiverig voor wat mij te wachten stond, maar het is uiteindelijk enorm mee gevallen.

Pete is een enorm leuke man die het super vindt om anderen iets te leren. De vragen die hij stelt zijn moeilijk, maar hij laat je wel nadenken.
En als je iets niet weet legt hij het uit of is het huiswerk voor de volgende dag.
Er is wel een regel bij het maken van het huiswerk, want internet is niet toegestaan. Alle informatie moet uit boeken komen of je moet het te weten komen door het aan anderen te vragen. Toch fijn dat Joeri een groot deel van mijn boeken heeft mee genomen!

Sinds Pete weer terug is, is mijn stage eigenlijk echt begonnen en is het ook een stuk leuker want hij laat me echt van alles doen.
Ik zal jullie alle details besparen maar ik heb geholpen bij het castreren van een hond, hoe leuk is dat?!

Nu heb ik mijn vierde week erop zitten en ben ik al bijna op de helft van mijn stage.

Afgelopen donderdag ben ik uit eten geweest met Pete en zijn vrouw en dat was enorm gezellig.
Nu heb ik lekker een rustig weekend waarin ik huiswerk maak en wat films kijk.

Vandaag (lees zondag) ga ik, wederom met Pete en zijn vrouw, naar een National Trust park waar allemaal herten leven dus daar ben ik erg benieuwd naar!

Komende week 4 dagen werken en dan lekker een weekend naar huis toe.

Nou, dit was het wel zo’n beetje voor nu!

Zoals jullie misschien wel door hebben heb ik het erg naar mijn zin en gaat de tijd hier enorm snel.
Voor dat ik het weet ben ik al weer klaar en moet ik terug naar Nederland. Voor nu, nog even volop genieten van alles wat er op mijn pad komt!

Ik kan nu zeggen ik ga meer schrijven, maar mijzelf kennende gaat dat toch niet gebeuren.. Jullie zien vanzelf wel weer iets verschijnen!

Cheers! x

1. Annemarie:
    25 september 2016
    Topperr! Wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Geniet! X Annemarie
  2. Oma koomen:
    13 oktober 2016
    hoi Laura
    wat een mooi fotos . leuk omdat te zien wat je daar allemaal ,doet
    geniet er maar lekker van want de tyd gaat hard en is het weer
    tyd om naar huis te gaan .nu lievert tot de volgende keer .heel veel groetjes van Oma Koomen.