Laatste verhaal uit Argentinië.

19 mei 2014 - Córdoba, Argentinië

Hola chicos!
Ik denk dat dit mijn laatste blog vanuit Argentinië is want met een week ben ik weer thuis! Evengoed wel snel gegaan hoor!
Ik heb dus twee weken gereisd met Hanna. Het was super leuk en gezellig! Heel veel gedaan en gezien dus hier even een verslagje!

Op maandag 28 april vertrokken we met de bus naar Salta. Noah, uit Colorado ging ook mee en na Salta zou hij weer terug naar Córdoba gaan. Het was een rit van ongeveer 11 uur. We hadden semi-cama, in de meeste bussen is dat niet heel goed, maar onze bus was zo luxe. We kregen een maaltijd en de stoelen zaten superlekker. We zaten boven en helemaal voorin dus geen last van andere mensen. Prima busrit gehad!
We kwamen dinsdag al vroeg in Salta aan een hebben de rest van de dag in het hostel gezeten.
Hanna en ik hebben meteen een paardrijtrip gepland voor de woensdag.
Wat was het gaaf. We hadden echt een superleuke groep waarmee we gingen rijden. Toen we aankwamen kregen we ontbijt en toen werden er paarden uitgezocht. Op lengte en rijervaring. Goed geregeld dus.
Na een fantastische rit waarbij we aan het einde zelfs mochten galopperen (het ging nog goed ook, zonder er af te vallen) kwamen we terug op de manege en kregen we de beste asado (bbq) die ik ooit heb gehad. Ook vertelde de eigenaar, Enrique, over Erica Terpstra die in haar programma Erica op reis ook op deze manege was geweest. Super toevallig!!
Donderdag hebben we de stad verkent en tickets gekocht naar Buenos Aires.
Vrijdag gingen we een trip doen maar de zoutvlaktes en de 7 kleurige berg.
We gingen met een klein busje met alleen Argentijnen ongeveer de route van de trein naar de wolken afleggen. We hadden verschillende stops in kleine dorpjes waar we gingen eten of waar we souvenirs konden kopen. We werden van te voren gewaarschuwd over de hoogte en dat veel Nederlanders ziek worden. Iedereen in het busje zat cocabladeren te kauwen (schijnt goed te zijn tegen de hoogte) en wij niet. Wij voelden ons eigenlijk prima dus dat was een goed teken voor de trein.
We hebben in een restaurant wat gegeten. Noah had lama steak dus dat moesten weer even proeven natuurlijk! Nu kan ik zeggen dat ik lama heb gegeten... haha
De zoutvlaktes zijn zo bijzonder! Waar het in de rest van de bergen erg koud is, is het daar gewoon warm!! Heerlijk!
We wilden natuurlijk wel een paar van de toeristische foto's maken. Wij springen en na 5 keer springen buiten adem doordat we op zo'n hoogte zaten. Wel mooie foto's gemaakt. Ik zal proberen of ik ze erbij kan plaatsen.
Daarna door naar de7 kleurige berg, wat niets aan was omdat het heel slecht te zien was. Beetje jammer, gelukkig heeft Google wel mooie foto's.

Zaterdag zijn we met de trein de wolken in geweest. Hele bijzondere ervaring. Veel van dezelfde dingen gezien als met de bustrip maar dat wisten weer niet van te voren. Was evengoed erg leuk!

Zondag ging onze bus naar Buenos Aires om 1300uur. Een rit van 22 uur. Weer hadden weer de goedkoopste plaatsen maar de bus was weer zo goed! Meest luxe plek die ik ooit heb gehad. Meevaller, alweer!
Maandagochtend kwamen we aan en zijn we met de taxi naar het hostel gegaan. Heerlijk dat je gewoon overal heen kan zonder ook maar een reservering te maken!
We hadden tot zaterdag ochtend in Buenos Aires en we hebben vooral de stad verkent.
Mijn mening; heel leuk zo'n stad maar niets voor mij. Je moet veel te veel op je spullen letten en het feit dat mensen constant naar je schreeuwen hou ik ook niet zo van. Ik zeg leuk voor een paar dagen maar dat is zat!

Zaterdag avond kwam ik na een rit van 11 uur weer terug in Córdoba waar de taxichauffeur die me naar huis bracht me meteen probeerde op te lichten. Dat dacht ik niet vriend. Uiteindelijk het normale bedrag betaald.

Nu ben ik alweer iets meer als een week in Córdoba en heb ik vooral veel tijd in het huis doorgebracht.
Als ik vandaag klaar ben met werken hoef ik nog maar 2 keer.. Donderdag voor de laatste keer naar kantoor.
Zo apart, echt zin om naar huis te gaan maar dat betekend wel dat mijn reis echt voorbij is..
Ik ben zo blij dat ik dit heb kunnen doen! Zoveel geleerd, niet alleen in de kliniek maar ook over mij zelf.
In bepaalde dingen ben ik zeker veranderd en daar ben ik echt trots op!

Komende week, naast het werk niet veel plannen meer, lekker thuis zitten en films kijken waarschijnlijk.

Ik ga nog even genieten!
Tot volgende week!

Besos, xxx

1. Annemarie:
    19 mei 2014
    Laura!! Top hoor!! Wat een ervaring! En je laat je in ieder geval niet oplichten, hahaha! Goed van je!!
  2. Kees Pronk:
    19 mei 2014
    Geniet nog maar ff lekker!
    Alvast een goeie reis terug!
    Groetjes Magda en fam.
  3. Petra:
    21 mei 2014
    Wow Laura, je hebt echt een top-reis gehad zeg!
    geniet nog ff de laatste paar dagen en goede terugreis!