Weer even een update!!

9 maart 2014 - Córdoba, Argentinië

Hola amigos!

Aangezien ik van meerdere mensen hoor dat ik vaker een blog moet schrijven ga ik dat maar proberen!

Ik was gebleven bij het weekend naar Mendoza

Na het weekend een volle werkweek gehad, maandag, woensdag en vrijdag van 9 tot 12 Spaanse les en daarna van 2 tot 6 werken in de dieren kliniek waar nog steeds weinig te doen is. Op dinsdag en donderdag werken in het asiel. Het is nog steeds poep scheppen, maar elke keer als je uit de auto stapt word je begroet door tientallen honden en dat blijf ik geweldig vinden. Dat is dus sowieso iets voor mij. In de kliniek ben ik nog steeds een beetje onwennig omdat ik de arts vaak niet begrijp. Daarom hoop ik dat ik naar die andere kliniek kan zodat ik ook echt iets kan leren van wat ik zie.

In het weekend van 22 februari thuis gebleven omdat ik niet lekker was.

Op maandag weer Spaanse les gehad, nu 3 uur per dag, 3 keer per week.  Gustavo, mijn leraar had het erf over dat als we 6 uur les in de week doen dat weer het niet redden met mijn uren... Maar bij mij is 16 keer 6, 96 en ik heb maar 60 uur.. Misschien wil hij van me af,  haha.

In de avond afgesproken met Hanna, een Nederlandse! Gezellig wat gegeten en een heleboel in het Nederlands geouwehoert! Heerlijk!

De rest van de week lekker gewerkt.

Op donderdag in het asiel vroeg de jongen die daar ook werkt, hij is 21, of ik met hem tijdens het werk marihuana wilde roken.. Heeel apart... Ook vond een hond het nodig om zijn territorium af te bakenen op mijn been.. Ook zo leuk...

In weekend was het hier carnaval en dat betekend 2 nationale vrije dagen, terwijl hier helemaal geen carnaval gevierd wordt. We hadden dus het weekend vrij en maandag en dinsdag. Veel vrijwilligers gingen reizen. Ik bleef lekker thuis aangezien ik net weer een beetje opgeknapt was en het Golo zijn laatste weekend was.

Op zaterdag lekker met Hanna de stad in geweest en in het park in de zon gelegen. In de avond uit met Golo, Hanna en Bernard, de nieuwe Nederlandse jongen in mijn gastgezin. Hanna en Bernard gingen eerder naar huis en Golo en ik besloten te blijven. Half 6 waren weer thuis en toen snel te bed. Zondag dikke kater natuurlijk een dus niet veel gedaan.

Op maandag besloten we om naar Villa General Belgrano en La Cumbrecita. Twee 'typisch' Duitse dorpen. Alles ziet er Duits uit een Duitse namen, alleen niemand spreekt er Duits. Toen we in la Cumbrecita kwamen eerst wat gegeten, we bestellen pizza. Je zou denken dat je dan een grote pizza krijgt, maar nee. De doorsnee was iets meer dan 20 cm en in onze magen voelde het als een koekje.

Na het eten gingen we lopen, op zoek naar het hiking pad door de bergen naar de waterval. Ik wist niet dat hiking zo leuk was, zwaar maar leuk.

Toen we uitgeput en wel bij de waterval aankwamen was het zo mooi! Hanna en ik hebben de rotsen beklommen om daar foto's te maken echt superleuk. De foto's zal ik plaatsen bij deze blog.

We moesten om 21:00 uur de bus hebben terug naar Cordoba. Snel nog wat te eten gehaald en toen naar de bus.  Die kwam een uur te laat en dus vertrokken we om 22:00 uur. Toen weer thuis kwamen zijn Golo en ik nog naar de Mc Donalds geweest, de eerste keer dat ik daar heb gegeten! En het was heerlijk!

Dinsdag was de laatste vrije dag en Golo zijn laatste dag dus we zijn lekker thuis gebleven. Woensdag belde Gustavo de les af en dus had Ik een vrije ochtend. Golo uitgezwaaid toen hij naar La Cumbre ging voor het apen project. Om 2 uur naar de kliniek waar niet veel te doen was behalve 4 rottweiler pups waarvan de staarten werden afgeknipt.. Zo bizar, gewoon zo even zonder verdoving.. De artsen hebben me staan uitlachen omdat ik bij elke staart weer rillingen kreeg..

Donderdag, vrijdag en zaterdag avond met een hele groep wat gaan drinken en uit gegaan wat erg gezellig was. Ik ben hier nu een maand maar ik leer nog steeds nieuwe mensen kennen, zo leuk!

Vrijdag middag heeft iemand van Projects Abroad mij een nieuwe kliniek laten zien waar ik heen ga als er een operatie is.  Dus geen nieuwe kliniek nog maar hopelijk wel iets meer te doen. Vanaf maandag gaat een andere vrijwilliger die ook in mijn kliniek werkte naar een andere kliniek dus vanaf dan ben ik alleen.

Zodra mijn coördinator,  Augustín,  terug is van vakantie ga ik meteen vragen of ik naar die andere kliniek kan. Ook heeft mijn gastgezin een kennis die dierenarts is en die het erg druk heeft, dus misschien kan ik daar ook nog wel helpen.

Dit was het zo'n beetje voor nu. Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me prima hier en met de heimwee gaat het eigenlijk ook wel.  Ik heb wel zoiets van ik heb echt zin om naar huis te gaan, maar ik kan hier ook nog wel 2,5 maanden zitten.

Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken wat ik in mijn laatste twee weken wil gaan doen.  Ik heb 2 weken de tijd om te reizen dus ik ben nu aan het kijken waar ik heen wil enz,  dus als er iemand tips heeft?! Laat het me weten!

Iedereen een fijne avond verder en ik laat snel weer wat van me horen!

X

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie:
    9 maart 2014
    Hoi Laura!! Wat geweldig om te lezen wat je doet en dat je het naar je zin hebt!! Tip: El Calafate! De Perito Moreno Gletsjer......zooooo moooi!

Hang in there en nog heel veel plezier!! Dikke kus, Annemarie
  2. Rcj.bollekamp:
    10 maart 2014
    Geniet van alles wat je er doet kan doen en doen mag voor je het weet zit je weer in dat koude kikkerland
    xxx
  3. Mirjam:
    12 maart 2014
    Hey Laura, leuk om zo te lezen wat je allemaal mee maakt en fijn dat je het zo naar je zin heb. Wel zielig van die staarten he dat ze dat nog zo doen, erg begrijpelijk dat ze dat in hier verboden hebben. Ben benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken en hopelijk kan je nog veel in een kliniek leren.

Liefs Mirjam