Eerste weken en weekend naar Mendoza

23 februari 2014 - Córdoba, Argentinië

Hola!

Hier weer even een berichtje vanuit Argentinië.

De eerste week in Argentinië verliep eigenlijk prima. Voor de eerste keer naar Spaanse les geweest, en begonnen met werken is de kliniek en het dierenasiel. Op maandag om 9 uur begonnen mijn lessen. Het zou 2 uur op een dag zijn en 3 keer in de week, prima. Ik hoopte dat Spaans me we makkelijk af zou gaan, maar het is toch moeilijker dan ik dacht... haha. Na mijn les werd ik om half 3 opgewacht op kantoor om samen met Stephanie naar de kliniek te gaan. Daar waren Caroline(usa) en Pieter(België), hier zou ik samen met hun de 2 artsen gaan helpen bij hun werkzaamheden.  Op het moment is er nog niet veel te doen omdat de Argentijnen met vakantie zijn. Dus het is vooral de tijd uitzitten. Mooie kans om huiswerk te maken.

Op dinsdag werd ik om 8 uur op kantoor verwacht, waar Augustín op mijn stond te wachten en mij naar het asiel zou brengen. Eerst met de bus en toen met de taxi... Het blijkt dat we een vaste taxichauffeur hebben die onze namen weet en wacht totdat we er zijn. Lekker makkelijk dus. In het asiel moesten we (Caroline en ik) hokken schoonmaken. Puppiehokken, nicee! Elk hok dat je binnen gaat wordt je begroet door 5 puppies, heerlijk.  Om half 1 zouden we weer worden opgehaald door de taxi waarna we naar de kliniek moesten voor een operatie. Eerst langs huis, douchen, want we zaten omnder de stront. Ook heel fijn voor de mensen die met ons in de bus zaten... Haha. De operatie was een sterilisatie,  verliep goed, alleen ik voelde me niet goed en ben naar de kantine gegaan. Volgende keer beter..

Op woensdag weer Spaanse les en in de middag weer een sterilisatie,  dit keer hele operatie erbij gebleven en zelfs geholpen met het vasthouden van tangen enz. Donderdag alweer de laatste werkdag van de eerste week, want in de avond zouden we een weekend naar Mendoza gaan. Een busrit van 10 uur. We verbleven in het International Mendoza Youth Hostel en ik lag op een kamer met 3 jongens en twee meiden. Erg gezellig en eigenlijk het hele weekend met hun doorgebracht. Eerste dag stad verkent en de tweede dag een fietstoer langs wijnproeverijen. Gelukkig dat het regende dus we konden lekker in de bus een tukkie doen. We hadden ong 3 uur geslapen omdat ik om 00:00 uur 20 werd. We hebben dus een lekker feestje gebouwd. Maargoed, wijn is echt niet mijn ding en ik was blij dat we nog ergens gingen eten waar gewoon cola te krijgen was. Hier voor het eerst enpanadas gegeten, wow wat is dat lekker. Vlees, kip of groente met daaromheen bladerdeeg.

In de avond uit en de volgende dag gingen we raften in de bergen. De dag ervoor was er nieuwe sneeuw gevallen dus het was mooi om te zien! Het raften was geniaal en superleuk om te doen. Echt blij dat ik gegaan ben!

In de avond weer terug naar huis, waar we om 0600 aankwamen. Om 0900 had ik weer les, dus even opfrissen en door.. De afgelopen week goed verlopen, lekker gewerkt. Op woe een operatie van een boxer die niet meer naar de wc kon, dus zijn darmen moesten leeggehaald worden.. Een vies klusje, met heeel veeel stank..  Op donderdag eindelijk mijn was weggebracht, heerlijk weer allemaal schone was!! In t weekend rustig aan gedaan omdat ik niet lekker was. Ik ben gewisseld van kamer. Vanaf begin maart ga ik voor een maand een kamer delen met een Engels meisje. Dus ben erg benieuwd!

Tot nu toe vermaak ik met heel erg goed hier. Tussen de regen en onweersbuien door schijnt t zonnetje en het eten hier is heerlijk. Ik eet dingen die ik anders nooit zou eten. Alleen aan de tijd van het diner kan ik nog niet wennen, tussen 9 en half 10... Dus in de tussentijd veel films kijkem en veel skypen.. Haha

Ook ga ik misschien wisselen van dierenarts omdat daar meer te doen is. Een engelse arts die precies uitlegt wat ze doet. Dus dat ik wel fijn!

Nou ik ga er een eind aan breien, fijne avond en ik probeer snel weer wat te schrijven!!

Xxxx

1. Rob:
    23 februari 2014
    Hoi laura
    Leuk weer even wat van je te lezen.
    Ik vindt het leuk voor je dat je het zo naar je zin hebt.
    Heel veel plezier, en ik kan niet wachten op het volgende verhaal.

Gr. Rob
  2. Annette:
    24 februari 2014
    Leuk verhaal en leuke foto's! Ben benieuwd naar je volgende verhaal. X mam