Tijd voor een nieuw verhaal!

28 maart 2014 - Córdoba, Argentinië

Hola chicos!!!

Ten eerste; HAPPY BIRTHDAY DAD!!!

Hoe is het leven daar?!

Hier gaat het super goed, veel meegemaakt en dus werd het weer eens tijd voor een nieuwe blog!

Dinsdag 11 maart kwam er een filmploeg in het asiel om een promotiefilmpje te maken voor Projects Abroad. Ze kwamen dus filmen hoe ik aan het poepscheppen was. Ook werden er foto's gemaakt.  Degene met de videocamera was een Nederlander en hij wilde me alle foto's wel mailen,  die heb ik inmiddels en er zitten echt superleuke foto's tussen!

Woensdag was er een social, georganiseerd door Projects Abroad en alle vrijwilligers zijn uitgenodigd. We gingen bowlen in het winkelcentrum in de stad. Super gezellige avond gehad en toen ik thuis kwam bleek ik een  kamergenoot te hebben. Haar naam is Alex en ze is 23. Ze blijft voor 4 weken in Córdoba. Ik ben dus niet meer alleen in mijn kamer, maar dat vind ik niet zo erg.

Op donderdag kwamen ze filmen in de kliniek waar ik heen ga als ze een operatie hebben. Ik mocht helpen bij een sterilisatie die voor mij helemaal nieuw was. In de andere kliniek maken ze twee openingen en halen ze alleen de eierstokken weg. In deze kliniek maken ze een snee in het midden en halen ze alles eruit. De operatie duurt langer maar het is beter voor dehond. Dit alles werd dus gefilmt en komt als het goed is op de site van Projects Abroad.

In het weekend zijn we naar een voetbalwedstrijd geweest in het stadion van Córdoba. Belgrano tegen Olimpo. Iedereen zegt dat de sfeer in het stadion zo goed is en beter dan in Nederland, nou daar ben ik het niet mee eens. Het was wel echt leuk om mee te maken voor een keer!

In de week erna eigenlijk niet veel beleefd. Maandag, woensdag en vrijdag Spaanse les en daarna kliniek, en dinsdag en donderdag asiel.

Aan het einde van de week vooral bezig geweest met het regelen van het weekend. Het was een lang weekend, alweer, en Alex en ik zouden naar la Cumbre gaan. Een plaatsje 2,5 uur van Córdoba.

Vrijdagavond zijn we met de bus naar de stad gegaan om onze tickets op te halen voor het paragliden!

De bus bracht ons echter niet waar we graag heen wilden en dus bleken we verdwaald...

We stapten uit, want anders gingen we nog verder, en bleken aan de rand van de stad te zijn. Niet echt een fijne plaats om te zijn zeg maar.. we hebben dus maar een taxi aangehouden anders hadden we waarschijnlijk nooit weg gekomen daar..

Uiteindelijk aangekomen bij het hostel die onze tickets had.

Die avond zijn we vroeg naar bed gegaan want de wekker ging om tien voor 6...

Om 8 uur hadden we de bus naar la Cumbre. Daar aangekomen stond er een hele groep op ons te wachten die met ons mee gingen. We reden de bergen in en kwamen aan op de plek waar we zouden gaan paragliden. Ik kreeg een enorme rugzakstoel om en mijn instructeur gaf mij uitleg. Uiteindelijk toen de wind goed was gingen we rennen, en ofcourse door de bosjes, gingen we de lucht in. Het uitzicht was echt heel mooi en daar kon ik lang van genieten want ik hing in de lucht voor ongeveer 20 minuten.

Echt een hele gave ervaring. Weer iets wat ik kan afvinken!

Na het paragliden zijn we naar het rehabilitatie centrum voor apen geweest. Golo werkt daar nu en dus hebben we hem een bezoekje gebracht. We kregen een rondleiding, maar het was niet echt een rondleiding te noemen zo kort als die was haha.

Zondag gingen we paardrijden in de bergen, heerlijk om na zo lang toch weer op een paard te zitten. Ga ik zeker nog een keer doen.

De rest van de zondag en maandag ochtend in de zon gelegen en toen weer met de bus terug naar Córdoba.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het eigenlijk wel zijn gangetje hier. Ik zit eindelijk in het ritme met het werk, lessen en het avondeten. We eten nog steeds elke avond om 9 uur of later.. Ik ben toch blij als ik weer lekker om 6uur kan eten! Het eten hier is trouwens echt heel goed. Ik eet dingen die ik thuis nooit zou eten en ik proef alles, tot nu toe nog maar een paar dingen gehad die ik echt niet lekker vond, dus dat gaat goed!

Wat betreft mijn lessen, ik heb nu 35 uur gehad,  nog 25 uur te gaan en dan ben ik eindelijk klaar! Ik vind het nog steeds erg lastig om te praten terwijl ik wel bijna alles versta.  In mijn lessen leer ik vooral de grammatica dus praten blijft lastig. Maat Ik doe mijn best een meer kan ik niet doen!

De andere vrijwilliger waarmee ik samenwerkte is van project gewisseld en dus ben ik komende week alleen in het asiel. Maar volgende week komt Golo terug van het apen project en die komt bij mij werken. Dus dan heb ik eindelijk iemand die ook terug praat als ik wat zeg, ook wel fijn haha. Hij komt ook weer terug bij de familie Ochoa, dus helemaal leuk!

Dit weekend ga ik samen met Hanna plannen maken voor het reizen,  zoals het erg nu uitziet ga ik eind april reizen. Als ik dan terug kom moet ik nog 2 weken werken, misschien minder als het reizen me bevalt, en dan kom ik al weer thuis. Niet normaal hoe snel het gaat, volgende week ben ik op de helft.  Dan heb ik nog 8 weken,  waarvan dus 2 reizen en verschillende feestdagen. Dus misschien nog 5 weken werken!  Gaat echt snel!

Ook komt er waarschijnlijk nog een reisje naar Iguazu aan en morgen ga ik parachute springen!

Ik vermaak me dus nog wel voorlopig!

Ik krijg regelmatig berichtjes op WhatsApp of Facebook van mensen,  dat vind ik zo lief! Ik vind het zo leuk om wat van jullie te horen!

Fijn weekend allemaal, jullie zien de fotos vanzelf weer hier en op Facebook verschijnen!

Besos!!!

1. Annemarie:
    28 maart 2014
    Geweldig, Laura, dat je zo geniet!!
  2. Jennifer:
    28 maart 2014
    Je begrijpt zeker wel dat ik heeeeeeeeeel jaloers ben! Leuk om af en toe wat van je te horen, begrijp heel goed dat je wel andere dingen te doen hebt.
    Veel plezier verder!
    XXXX
  3. Phanna:
    28 maart 2014
    Echt super leuk Laura!! Prachtige ervaringen geniet er van!! Leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat ;)
  4. Clenda:
    Hee schemerlamp
    leuk om zo alles te lezen, buiten de app om.
    Tijd voor jou gaat snel helaas, maar ik vind dat t traag gaat hihi.
    Over twee weken ben je nog wel bereikbaar hè?! Moet jou natuurlijk ook op de hoogte houden over hier ;)
    Tot snel zussie ;)
    Xxx
  5. OPA:
    29 maart 2014
    Laura ik volg al je berichten , ik merk dat het allemaal naar wens je
    wensen gaat maar het schiet al weer op nog een klein tijdje en je
    ben weer in Bovenkarspel groetjes van mij je OPA
  6. Oma koomen:
    31 maart 2014
    Hoi Laura,
    Hartstikke leuk dat ik je verhaal kan lezen. Ilse heeft me even geholpen nu kan ik het ook lezen.
    Doe voorzichtig daar, en geniet er lekker van!
    Groetjes Oma Koomen ( dat mag ik toch wel zeggen, je bent zolang in de familie geweest?)
  7. Annette:
    1 april 2014
    Leuk verhaal om te lezen, je bent best wel druk met heel veel leuke dingen ook, dat doe je goed! X
  8. Kees Pronk:
    4 april 2014
    Hoi Laura
    Leuk om alles te lezen en geweldig dat je zo geniet!
    Groetjes Magda